rok szkolny 2018-...

• G4 i SP10 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Karola Miarki

rok szkolny 2018-2019

W piątek 21 września 2018 r. odbył się rajd górski do Szczyrku. 44 uczestników wycieczki wraz z opiekunami pod czujnym okiem przewodnika podjęło trud zdobycia Klimczoka (1117 m n.p.m.), szczytu w paśmie Baraniej Góry w Beskidzie Śląskim. Wedle wyliczeń jednego z uczniów przemierzyliśmy 26524 kroków J, tj. ok. 12 km.

Wędrówkę rozpoczęliśmy w Szczyrku Bile, skąd udaliśmy się zielonym szlakiem w kierunku schroniska pod Klimczokiem. Po drodze dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy, między innymi  dotyczących pochodzenia nazwy góry. Według ludowych podań pochodzi ona od słynnego zbójnika – Klimczoka, który ukrywał się w jaskiniach znajdujących się na zboczach wzniesienia.

Wspinaczka na Klimczok była wyczerpująca z uwagi na dużą stromiznę. Dalej było już tylko z górki J. Ze szczytu mogliśmy podziwiać wspaniały widok na okoliczne szczyty i pasma górskie. Dalsza część trasy prowadziła po równej drodze na Szyndzielnię i następnie łagodnie w dół zielonym,  a później czerwonym szlakiem. Zakończyła się na parkingu w Bielsku-Białej.

Do Mysłowic wróciliśmy pozytywnie naładowani energią gór i pięknej pogody, która cały czas towarzyszyła nam w wędrówce J.

Organizator wycieczki – p. Gabriela Kazibut składa serdeczne podziękowania wszystkim opiekunom: p. Barbarze Anforowicz-Niklik, siostrze Bonicie, p. Agnieszce Balickiej, p. Patrycji Hankus i p. Karolinie Żołnie za opiekę nad uczniami oraz wszystkim uczniom za wzorowe zachowanie podczas wycieczki, uśmiech i podjęcie wyzwania J.